Tuesday, August 24, 2010

Antara Adik Dan Abang 2

"Adira,Bangun sayang..."Suara ain jelas kedengaran seperti orang yang baru lepas menangis ke esakkan.

Mata adira terbuka sedikit.Di sebelah ain,Ada Maulana dan Shahir. Iwan sudah lama pulang kerana maulana memberikan amanah buat iwan supaya dia menjaga daus.

"a....kaa..k...adira kat mana nie?pening nya kepala adira... Mau..laa...naa dan Shahir pun ada juga.." adira cuba untuk menegakkan badannya tetapi....

"ADIRA! jangan! kau masih perlukan rehat..Rehat yang secukup nya ok..Supaya esok kau boleh ke sekolah..Kau dah tertinggal bannyak pembelajaran.."risau shahir.

"hurm...Ok...Tak payah lah panggil "kau" kat dira...mcm tak biasa je...panggil dira je la,shahir..."adira memberikan thumbs up nya ke shahir,smpat lagi dia ber lawak dalam keadaan yg sakit sakit.

"amboi2...Nampak nye akak ain dan abg mau dah di lupakan..Hehe..Kitorg keluar kejap ye...Tumpang lalu dua kekasih...Hehe..."senyum sinis dibuat nya,

"mana ada la kak ain...Kami kawan je la.. Kan shahir?"adira mencuit pinggang shahir yg punggungnya sedkit duduk di atas katil adira.

"ye ye..adoi,sakit lah,"mengadu shahir.

**********************

"hai adira!Sori lah kemarin aku takde di sisi kau,aku pulang awal.huhu..Kau sehat?abg mau yg bagitau kau pengsan kelmarin.."tegur daus pada adira yang baru tiba di pintu pagar depan sekolah nya,

"aku ok laa.... kalau tak ok,macam maana aku boleh datang sekolah?"gelak adira.

"A'Ah la... bodoh nyerr aku..haha.. sape temAN kan kau kelmarin masa kau sakit? abg mau eh?" dengan yakin dia percaya bahaawa maulana yg menjaga adira.

"bukan laa daus..Shahir..."jawab adira slumber.. "ok la,aku masok kls dulu,,Bye!!"adira hendak masuk ke kelas nya dengan segera kerana hendak berjumpa dengan seseorg..

*************************

"shahir....." tegur adira dan sengaja dia hendak mematikan lamunan shahir yang dari tdi hanya berdiam diri.

"Ye,adira....eh,dira dtg juga ke?hehe...."jawab shahir dengan perasaan yg gembira.

"datang laa..Takkan tak..Thanks sbb kemarin... lain kali dtg la ruma adira k.... " rayu adira..

"taknak la... MALAS! hehe..."sengaja shahir membuat adia merajuk..

"Eeeee......T_T... Takmau kawan shahir la mcm nie....." Sedih adira.

"alah,dira...Shahir minta maaf... Shahir janji shahir akan sentiasa Datang rumah adira k...."Pujuk shahir.

"ok.Bgus!"gelak adira.

******************************

Hari ni,hari sabtu dan sekolah tidak menganjur kan apa apa aktiviti.Mereka semua bercuti dengan seronok. Maulana Mengambil handphone blackberry nya,Dan membuat panggilan Seseorg.

"AIN,kau bwa adik2 kau dtg rumah aku.Jom la. Semua nya akan beres.Pakai cantik2.aku sebenarnya ada hal nak ckp ngan kau la."Pujuk maulana dengan nada suara yang perlahan.

"ok lah...Aku datang jam 3 petang..Tunggu.." Ain membalas acuh tak acuh.Kerana sebetulnya dia malas untuk keluar ke mana mana hari itu. Badannya sngt sakit.

"thanks!jumpa nnt! ingat,pakai cantik2! :)" lalu dia mematikan telefon.

maulana pergi ke ruang tamu rumahnya untuk berjumpa dengan adik adik kesayangan nya. Daus dan Iwan sedang bermain playstation 3 sambil ber sorak kemenangan dan kekalahan. Manakala shahir pula terlelap di atas sofa yg empuk.Apabila maulana melihat aksi shahir sedang tidur,kasihan pula dilihatnya.... Dia bingkas membangunkan shahir dan adik2 nya untuk duduk di atas sofa kerana ada sesuatu dia hendak bincangkan.

"adik2ku. Cuba teka Abg call sape tadi dan siapa yg akan dtg rumah kita? hehe.. Teka2...." Gembira nya maulana pada hari itu.

"Sape lagi nie?orang hutan ke?"Iwan mengeluh perlahan.

"Sapee bang?"shahir menggosok gosok matanya yang agak keletihan.

"Siapaaa?"Daus ingin tahu.

"JENG JENG JENG..... MAUZAIN,SHAHIRA,NADIWAN,ADIRUS."nama nama itu ialah nama nama yg mereka gabungkan sendiri,

"WHAT??????????????????"serentak mereka bertiga berkata dengan terkejut nya.

"aaaa....Itu la..lain kali,dengar baik2..iwan,org utan yg kau kate nak dtg tu,itu nadd laa... haha.. dia ke org hutan? hehe..abg gurau je laaa....." Tertawa kecik maulana.

Semua adik adik nya bingkas bangun dan Pergi ke dapur,untuk memasak,menyusun meja,mengemas dan macam macam lagi walaupun sudah ada orang gaji yg menguruskannya.

************************

DING DONG!!!!!






P/S : apa yang akan terjadi???????? tunggu sambungannya!

No comments:

Post a Comment